onsdag 2 november 2011

Eländigt

Det är eländigt i Tajkonhemmet.
Helgen som gick bjöd på allt från spykalas, huvudvärk och tandgnissel från hell till allehanda annat skit.

Sigge satt och grät i soffan på förskolan idag, för att han hade så himla ont i ett öra. Då är det skönt att jobba så nära som jag gör nu. Vägg i vägg. Samma hus. Bara gå över och hämta honom. Själv hade jag haft lite ont i halsen så jag blev så trött på att vi aldrig är riktigt pigga i vår familj så jag körde raka vägen till vårdcentralen och sa att vi ville kolla upp oss lite granna.

jo men tack för det. De var snälla på vårdcentralen. vi fick tid och farbror doktorn kollade oss båda utan kostnad (tack för det).

Sigge hade kraftig öroninflammation, svinkoppor dessutom trodde läkaren. så det blev både salva och penincillin. Jag hade tydligen halsfluss. En riktigt kraftig sån, så det blev antibiotika på mig med så det inte skulle bli halsböld av eländet.

nej tack. Halsbölder undanbedes vänligen men definitivt bestämt i det här hemmet....

1 kommentar:

  1. Ja ni är ju sjuka ordentligt med tydligen, inte bara lite småhängiga som man kanske kunde tro när både du och Sigge var på jobb och förskola. Med kraftig öroninflammation och riktigt kraftig halsfluss... Hoppas ni kryar på er snabbt!

    SvaraRadera