söndag 20 november 2011

Förvirrad värre

Häromdagen lyckades jag med konsten att backa på min egen soptunna. Lenny hade dragit fram den till gatan och ställt den snett bakom min bil på gatan för att det skulle vara soptömning dagen efter. Jag går ut på kvällen,, sätter mig och lägger i backen och gasar på. Inser efter ett tag att jag liksom föser soptunnan bakom bilen. Kör fram och svänger runtom tunnan istället. Tänker att ja,ja jag får rätta till den sen. Kör efter pizza och glömmer återigen bort soptunnan när jag kommer hem. Vi äter och jag berättar om att vi måste ut och rätta till tunnan.
Lenny går ut för att göra detta, och ser att jag liksom spårat upp en fåra i stenmjölet på min uppfart.
Jag tycker jag var väldigt skicklig som backade så långsamt så att jag inte välte tunnan.
Lite duktig kan man allt va, mitt i allt klanteri.

Det är heller inte länge sen jag lämnade Elton, letade igenom hans plats efter en napp. Bad personalen kolla om de hade nån extranapp till honom där.Lämnar Elton och säger att jag får komma upp på förmiddagsrasten med en extranapp (köra hem och hämta, tur man bor så nära numera) Gick ut och vände upp och ner på bilen för att leta efter nappen där (visste ju att han i alla fall haft en i munnen när jag satte in honom).

Kör till mitt eget jobb, går in på grannavdelningen och lämnar Sigge. Går mot mitt jobb och klär av mig jackan.
 Känner nåt knöligt innanför tröjan. Då har väl Elton stoppat nappen ner i min bh, när jag lyft ut honom!
Så jag har engagerat förskolepersonalen i letandet efter extranapp, med en extra tutte i bh:n (fyndigt va)

Samma dag gick jag dessutom hem från jobbet iförd blå plasttossor.

Snälla finns det nån hjälp mot förvirring?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar