lördag 5 november 2011

Kreativ

Vi har haft sjukstuga här hemma. Eländes elände.
Alla utom Elton har varit sjuka den här veckan hittills.
Eltons energi är oändlig.
Idag kastade han blockflöjten och lattevispen i badet när Sigge badade. Jag var i hallen, strax utanför badrummet. Såg inte när det skedde.
Sigge ropar " mamma, Elton kastar saker på mig!"
Jag går in. Då ligger lattevispen och brummar i badkaret under allt skum. Min hjärna kopplade inte, blev livrädd. Fattade ju inte vad han kastat i, tänkte det värsta, hårtork brödrost, you-name-it. Tänkte El+Vatten passar inte bra ihop. Slet upp lattevispen ur badet innan jag insåg att " ja just det, den går ju bara på batteri, klart det inte är nån fara, ingen sladd i väggen här inte".

Men grejen är att med Elton i huset kan man aldrig nånsin koppla av.
Strax efter blockflöjtsscenariot hittade jag honom sittandes och försöka knyta ihop sina leksaker med hörlurarsladden till min iphone.
Oändlig kreativitet, onekligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar