torsdag 3 november 2011

Vi mår bättre.........

..........ja det verkar faktisk som om både Sigge och jag mår något bättre redan idag.
Igår fick jag feber på eftermiddagen och var lite ynklig ett tag. Jag hämtade Elton på förksolan och kände mig inte alls pigg, bara den ansträngningen att köra dig tog lite musten ur mig. Så när mannen kom hem kröp jag upp i sängen ett par timmar. Välbehövligt. Kom upp som en lite piggare männsiska för att faktiskt kunna äta lite och lägga mig i soffan istället och se på tv ett tag.

Vi lämnade Elton en stund på förskolan idag för att kunna vila ut ännu lite mer. Elton är liksom energin personifierad, inte en bacill av de vi har verkar hunnit fastna på honom just den här veckan.
Han sprang nog av sig dem han haft i helgen, får vi hoppas.

Sigge och jag har gjort Play-Doh, så att bacillerna har nån stans att frodas, eller nåt.
Jag vet inte om det är så klokt att göra leror när man är sjuk. Men man får va lite dum ibland, det hör nog till sjukbilden.
Hur som helst. Sigge har suttit och bakat kakor, gjort skulpturer och skapat statyhundar. Han har pressat äppelformade korvar med en ler-press-maskin och han har haft kul. Huvudsaken det, att han har trevligt när han är sjuk.
Jag har röjt lite i papper som legat och glömts bort. Hoppsan hejsan då!!! Vattenmätaren skulle varit avläst 24 Oktober och Skatteverket ville ha in fastighetsdeklarationen 1 November.Attans. Lägger på lådan och hoppas på överensseende helt enkelt. Nån mänsklighet måste finnas även hos instanser, tycker jag.

För övrigt myser vi runt här hemma och kurerar oss. Det är salvor och tabletter. För första gången har nu Sigge fått penincillin i tablettform. Tack gode Gud för det. Det är ju halva bekymret med sjuka barn annars, att få i flytande helvetesvätska.
Det gäller att se det positiva i allt.

Sigge vill göra chokladbollar också idag säger han.
Ännu en smet att odla streptokocker i (som läkaren sa att jag hade i halsen).
Eftersom man inte bakar kakorna heller så gror de nog på rätt bra där i smeten, ätandes havre, socker och kakao.

Vill nån bli sjuk?
Här bjuds svinkopps-playdoh lera att leka med, till detta en smarrig streptokock-chokladboll.

(även om jag är väldigt tveksam till om Sigge faktiskt har svinkoppor. Det ser verkligen inte ut som det, men vi smörjer och hoppas att det försvinner ändå)

Tror jag gömmer leran och chokladbollarna för övriga familjen. Särskilt chokladbollarna, är ju en bra ursäkt för att få ha dem för oss själva, Sigge och jag. Om vi bakar några, vill säga. Vi har inte börjat ännu....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar