onsdag 9 november 2011

Han fabulerar så in i vassen





Sigge har sån otrolig fantasi för tillfället. Ibland har han själv svårt att skilja på vad som är önskan, dröm, lögn eller verklighet.

För ett tag sen kom han hem och berättade att en kompis i hans grupp låg sjukhus. "för hon hade minsann blivit stångad av en tjur. Den hade kommit bakifrån och hon hade inte sett den och tjurens jättevassa horn hade gjort stora sår, så nu ligger hon på sjukhus"

Han var så övertygande, min son att jag först började fundera på om jag sett den stackars flickan på gården under dagen. Det kunde jag inte minnas att jag gjort.
Dagen efter var jag tvungen att fråga personalen om detta verkligen stämde.

De tittade bara på mig. Sanningshalten var liksom noll.


Igår när jag hämtade Sigge berättade lärare att han mycket trovärdigt berättat att "Elton tagit en stege, klättrat upp på vinden, tagit fram de vassa knivarna och suttat på dem. Och sen ramlat ner"

Men snälla. Vad blir nästa grej?
Och kan man liksom Säga ifrån om det här, eller ska man bara låta det va.
Känns svårt att ifrågasätta eftersom det inte känns som att han ljuger.

Snarare som om fantasin skenar iväg lite väl mycket.
Hoppas inte vi har en äkta mytoman i familjen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar