fredag 11 november 2011

Hade kunnat tjäna en hacka

I veckan handlade jag På LIDL. Kan säga att LIDL har fångat mig med sitt grekiska sortiment. Jag är fast i vinbladsdolmarna, grekyoghurtens och den bästa tzatsikin ever´s butik. Jag handlar inte allt där, men faktiskt ganska ofta. Sällan trängsel eller långa köer där heller. Dessutom har de riktigt god valnötsglass där.

I alla fall. Barnen och jag var där i veckan. Hade ingen femma eller tia så jag var tvungen att sätta Elton i barnvagnen, vilket är ett litet helvete i sig. Eftersom han hatar barnvagn. Alternativet att låta honom härja fritt i butiken var sämre så det var inte mycket att fundera kring. Sigge fick dra kundkorgen, så var han också nöjd.
Väl framme i kassan efter diverse omkullrivningar och tjat om glass och godis så ser jag en skylt som det står "SAFFRAN 17.90" på. Tänker att jag faktiskt ska komma på att köpa ett par paket så att jag har hemma tills det blir dags för lussebak. (eller min goda goda soppa med saffran i).

Kassörskan är en utländsk kille med en skylt på bröset. "ny på jobbet", står det.
Jag säger "2 paket saffran också".
Han titttar på mig med typ uttrycket " que????"
Jag pekar på skylten och upprepar min fras.

Han ger mig två tandkrämstuber!!!!

Jag suckar typ och skakar på huvudet och tänker att lussebullarna hade smakat jäkligt märkligt med PEPSODENT i. Ser två kartonger med SANTA MARIA SAFFRAN framför kassaapparaten. Pekar på dem och säger. "såna, två paket såna,  saffran".

Han tar två askar och försöker dra dem i scannern. 2 PAKET MED 100 PÅSAR I VARJE ASK!

Det går inte. Då försöker han slå in dem manuellt.
Fatta 200 påsar saffran istället för 2 för 36:-

Jag tänker att är han så dum så säger jag inget. Jag kan ju fan sälja saffran på torget eller nåt. Dessutom försöker Elton typ klättra upp på rullbandet eller nåt och Sigge står och tjatar om att få packa varorna, så det verkar inte så konsigt att jag är ofokuserad på vad han gör, snarare väldigt naturligt.

Då kommer hans kollega och bara "nej nej nej, du måste ta ut två påsar och slå in i scannern"
Så då blev det så.

Där rök min karriär som saffranssförsäljare.

2 kommentarer:

  1. Hahahahahah, jag måste nog börja handla där om man kan göra sådana fynd :)

    SvaraRadera
  2. Aah, skit också! Haha, här hade du annars en potentiell kund. Saffran är gott och det ska vara rikligt i lussebullarna!!

    SvaraRadera