måndag 19 januari 2009

dagens bästa konversation

pratar med min barnmorska, hon tycker jag borde försöka få en antibiotika-kur. "ring din vårdcentral", säger hon.

Ringde vårdcentralen, blev uppringd en evighet senare (som alltid). berättar situationen.

-Nej ingen antibiotika, inte.... men vad har du för tabletter att ta?

-typ, Panodil..., svarar jag 

-ja men du skulle väl kunna äta nåt starkare då? eller det får du inte när du är gravid förresten.......

- nej, men jag har ätit Rinexin ett par nätter, tycker det har hjälpt lite..kanske jag i alla fall kan få ett nytt recept på det.... de jag hade i mitt badrumsskåp sen sist är slut nu., svarar jag

-ja det kanske, säger sjuksköterskan. Vi sätter upp en tid imorgon kl 11.. så kan du prata med en läkare om han kan skriva ut det åt dig..

-jaha, tack då, säger jag.

- så får du väl försöka klara av natten så gott du kan med panodil och rinexin då....

-men jag hade ju inga rinexin hemma, säger jag

- nä just det, ta nässprej då......lycka till...

VAD ÄTER HON SJÄLV FÖR MEDICIN FÖR DEN SARKASTISKA KÄRRING-SJUKAN..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar