lördag 24 januari 2009

vi tar det från början...

jaha???

det är så det känns...

jag har verkligen inte hunnit med, inte hunnit ta in allt.. men så här ungefär gick allt till:

Retades ju lite med Akiz i torsdag ang hennes påstådda häxeri-konster. Lenny och jag hade ju en mysig dag på stan i torsdags, lunchade, gick en runda på Ekö med Samba och så där... på kvällen satt jag uppe en stund efter Lenny gått och lagt sig och bloggade, surfade runt lite på nätet och såg tv..

gick och la mig strax innan tolv, hörde klockan slå tolv på natten och sen måste jag slocknat.

vaknade till igen, hade ingen aning om vad klockan var, men kände att det drog lite i magen, en gång, en gång till och kanske ytterligare någon gång. Sen tände jag lampan. 01,15. tog fram min deckare och började läsa lite. ungefär var fjärde sida ackompanjerades med en "värk?". vid 01.45 gick jag upp. slog på datorn igen, satte mig och surfade lite till, det där konstiga i magen fortsatte. gick och ställde mig vid spisen och värmde mig lite,, skönt..

02,15 väcker jag Lenny, säger till honom att jag inte vet vad det är, men att det känns lite konstigt. han tycker jag ska ringa sjukhuset och fråga mig för.. vi ringer. De rekommenderar två panodil och ett bad... ligger väl i badet i en halvtimme kanske...

vid 03,20 ringde vi Micke, som lovat ställa upp som stand-by... han var här kanske 03,45.. strax därefter åkte vi mot sjukhuset för koll.. kom in och skrevs in på rummet 04.07.

kopplade sån ctg. fick ligga med den en stund... och sen gick det fort!!!

öppen 8-9 cm direkt, och fick snabbt byta om till landstingets kläder istället för de sjöblöta varianterna jag hade på mig (jag som aldrig svettas...) ingenting annat än lustgas hanns med.... akupunkturen, badet, och Winnerbäckplattan glömdes totalt bort.

05.24 föddes sen den lille prinsen:

3465 gram, 49 cm lång..... världens finast såklart. (fast titeln delas ju såklart med storebror)

på kortet ovan är han ca 30 min gammal..... första bilden på lille underverket...

fick sedan en stund för oss själva där inne på rummet... att landa liksom och försöka fatta vad som hänt.

sen fick vi fika den där härliga firar-brickan:

Efter det fick lillebror ligga hos pappa, medan jag gick och tog en välbehövlig dusch:

nyduschad, och färsk tvåbarnsmamma....

Sen badades lillebror, vägdes, mättes och kollades till innan vi fick lämna förlossningen och fick ett rum på bb.

Lillebror las i en sån där praktisk plastvagn (sån skulle man nästan ha hemma...) och han fick sin lilla vovve som legat med i bb-väskan...

Sen mös vi för oss själva ett tag, innan pappa Lenny åkte och hämtade Sigge, som fick träffa sin lillebror:

och köra honom lite i korridoren..

Sigge hade köpt en docka till lillebror, och lillebror hade med sig en traktor med tillhörande bal-vagn ut från magen till Sigge (och ändå gick det så fort på förlossningen, är det inte konstigt liksom???)

Efter ett tag åkte Lenny och Sigge hem, jag ville gärna följa med, men Lenny övertalade mig att stanna kvar en natt på bb. så på kvällen kom Lenny upp själv ett tag igen.. och Sigge fick sova hos mormor och morfar... vi mös lite till med vårt lille underverk, innan Lenny åkte hem och firade med fin whiskey och cigarr och jag och lillebror mös uppe på rum 15 på BB.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar