torsdag 22 januari 2009

ok, Emma

Emma tyckte jag kunde fördriva tiden med en låååång fylla-i-lista som jag kunde kopiera från hennes blogg....

jovisst, har ju inget vettigare för mig.....


1. Hur gammal är du om fem år?  37
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Lenny och jag var på stan alldeles själva, lunchade osv, gick med Samba,,, mysigt

3. Hur lång är du? 163 cm
4. Vilken är den senaste filmen du sett? på bio var det Patrik 1,5
5. Vem ringde du senast? idag har jag inte ringt någon, igår var det nog Lenny jag ringde sist, när han var på väg hem från Växjö.
6. Vem ringde dig senast? Lenny
7. Föredrar du att ringa eller skicka sms? jag tycker sms är ett bra kommunikationsmedel ofta, men ibland ringer jag hellre. helst träffas jag in reality.
8. Är dina föräldrar gifta eller skilda? gifta

9. När såg du senast din mamma? igår
10. Vilken ögonfärg har du? blå
11. När vaknade du i dag? gick upp till övervåningen vid tre för att få fortsatt sömn när Sigge kom ner till oss, sov sen till strax innan 8
12. Vilken är din favoritjulsång? åh, jag vet inte......bloggade ju om sången "mer jul" som jag tyckte passade mig, den kanske
13. Vilken är din favoritplats?  har många... en favvo var Oia på Santorini, dit skulle jag gärna åka tillbaka
14. Vilken plats föredrar du minst? HISSAR eller små offentliga toaletter utan fönster!
15. Var tror du att du befinner dig om tio år? i en tio år äldre kropp.

16. Vad skrämde dig om natten som barn? mardrömmar om björnar och tigrar och en återkommande dröm om en häxa...
17. Vad fick dig verkligen att skratta senast? sigges härliga kommentarer
18. Hur stor är din säng? 160 cm bred
19. Har du stationär eller bärbar dator? bärbar

20. Sover du med eller utan kläder på dig? oftast bara i trosor, ibland t-shirt också
21. Hur många kuddar har du i sängen? vi har två var. jag sover oftast bara på en
22. Vilka länder har du besökt?  Sverige, Norge, Danmark, Tyskland, Finland, Grekland, Spanien, Polen, Storbritanien, Israel, Thailand. 
25. Är du social? jag kan vara social, men är i många lägen en ensamvarg.....
26. Vilken är din favoritglass? blåvitts melonglass, för den hade alltid morfar till mig när jag var liten....nostalgi
27. Vilken är din favoritefterrätt? just nu är jag väldigt förtjust i den där italienska mascarpone-desserten.
28. Tycker du om kinamat?  ja, men inte för ofta
29. Tycker du om kaffe? japp
30. Vad dricker du till frukost? te & jos
31. Sover du på någon särskild sida? oftast på vänster, tror jag
32. Kan du spela poker? jag är en jävel på poker!
33. Tycker du om att mysa/kela? ja.....
34. Är du en beroende människa? alla människor är väl beroende av saker och ting. vem skulle till exempel klara sig utan kärlek eller sömn?
35. Känner du någon med samma födelsedag som din? ja.
36. Vill du ha barn? ja. ett och förhoppningsvis två snart
37. Kan du några andra språk än svenska?  språk har aldrig varit min starka sida.. men har läst engelska, tyska och spanska
38. Har du någonsin åkt ambulans? ja, men inte där bak
39. Föredrar du havet eller en bassäng? det beror på om det finns mycket fisk i havet, då föredrar jag bassäng....
40. Vad spenderar du helst pengar på? sigge
41. Äger du dyrbara smycken? NÄ, är ingen smyckes-fantast
42. Vilka är dina favoritprogram på tv? reseprogram, matlagningsprogram, bra filmer....

43. Kan du rulla med tungan? nej
44. Vem är den roligaste människan du känner?  Sigge är just nu väldigt rolig, ger många glada skratt...

45. Sover du med gosedjur? nej, om det inte räknas när jag har Samba i sängen
46. Vad har du för ringsignal? nån förskräcklig variant som fanns i telefonen när jag köpte den
47. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? ja, kul!

48. Hund eller katt? hund
49. Flirtar du mycket? nej,
50. Kan du byta olja på bilen? ja, det skulle jag nog klara, men senast jag försökte så hittade jag inte hålet där jag skulle stoppa tillbaka oljestickan när jag väl tagit upp den och torkat av den....

51. Har du fått fortkörningsböter någon gång? nej, men p-böter 4 ggr
52. Vilken var den senaste boken du läste?  Blocket av Karin Wahlström

53. Den bästa bok du läst? vet att jag gillade en bok som hette nio liv, men minns inte vem som skrivit den
54. Prenumererar du på någon veckotidning?  nej

55. Dansar du i bilen? nej, lite väl trångt va?
56. Vilken radiostation lyssnade du till senast? idag var det nog radio kalmar i bilen, men annars mest rix fm

57.Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? en komihåglapp av nåt slag
58. När var du i kyrkan senast? det var nog i somras, när Annika och jag var inne i Lunds domkyrka.
59. Vem var din favoritlärare på högstadiet? oh jag minns inte...tror inte vi hade så speciellt bra lärare i vårt högstadie.
60. Hur länge har du campat som längst i ett tält? en vecka i konstant ösregn i Norge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar