torsdag 15 januari 2009

"mamma, ta fram bollen"

Sigge kommer och gnäller lite..

"mamma, ta fram bollen"

jaha, tänker jag. han lekte ju med studsbollen förut.. nu har den väl rullat under nåt skåp eller nåt..

följer efter honom ner och inser att han petat in den i bashögtalaren igen...(som han gjorde med nappen och astmamedicinen tidigare i veckan)

När jag kommer ner har Sigge tagit loss framstycket till högtalaren...

...men jag sätter fast det igen och säger att han måst försöka plocka ut bollen själv... jag får ju inte in min hand där..

Nej, går inte.....

Sigge gör ett tappert försök att försöka lysa in i högtalaren med sin ficklampa... men sen ger vi upp. vi får inte ut studsbollen....

så numera har vi en rosa studsboll i vår högtalare...

undrar om det blir lite mer eko i ljudet nu???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar