måndag 19 januari 2009

VÄLGÖRENHET

eftersom deckaren jag läser visserligen är bra, men inte speciellt uppiggande så la jag en kommentar i fotbollsfruns blogg.

Nu publicerade hon den.

Jag hade önskat att hon gott kunde lotta ut ett ex av sin bok till en ynklig sjuk människa som mig....

hon menade att visst kunde hon det, men att hon tyckte att VÄLGÖRENHET borde vara med på ett hörn i så fall.

´Men VÄLGÖRENHET är ett brett begrepp!!

ÄR det inte VÄLGÖRENHET mot mina medmänniskor att jag inte gnäller och klagar fast jag känner mig ynklig?

Är det inte VÄLGÖRENHET när jag tänker att jag inte ska tumla tvätten utan hänga den istället?

Är det inte VÄLGÖRENHET när jag skänker pengar till regnskogen varje månad?

Jag hade gärna önskar att folk kunde idka VÄLGÖRENHET mot mig istället nu när det är jag som känner mig klen... till exempel gett mig antibiotika när jag bett om det, eller i alla fall ett recept på RINEXIN?

eller lottat ut en bok till en ynklig själ...

Fast visst kan jag mer än gärna skänka en slant till en vettig organisation också.........

länk:

fotbollsfruns

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar