lördag 14 mars 2009

en dag i bajsets tecken

eftersom vi sköt upp handlingen igår till idag, beslöt vi att åka direkt efter frukost.

Lenny ville först in om Bauhaus. Eftersom det är den tråkigaste butik fru Olin vet, så bestämde jag mig för att sitta kvar i bilen tillsammans med båda sönerna.

Efter en stund började det lukta bajs! jag trodde först det var Sigge, men han nekade. Men eftersom man inte kan lita på den herren, så trodde jag honom inte.

Sen hörde jag ett BLURR. Elton bajsade GARANTERAT. Sen kom doften! ingen tvekan om saken.

när väl Lenny kom in i oset i bilen, så behövde jag inte berätta vad som hänt...det kändes kan man säga. Ett snabbt ärende på Granngården på vägen, båda barnen satt kvar i sina bajsblöjor, Lenny skyndade sig, och jag satt i "karantänen" med barnen.

Sen åkte vi vidare mot MAXI. Parkerade där man har närmst till toaletterna. In med båda barnen i vagnen. in mot toaletterna. Redan i korridoren känner vi STANKEN från HELVETET.

jag öppnar dörren in till den kombinerade handikapptoan/skötrummet!

Ser den värsta syn jag sett på evigheter! DET är BAJS överallt! på toan, på golvet. I MÄNGDER! jag slår igen dörren, stanken ute i korridoren har spätts på än värre och jag håller på att spy!

Vidare mot nästa toa, upptagen! tvingas stå i oset och vänta! det enda positiva med hela saken, var ju att våra barns stank försvann i den övrig liksom.

In på toan när det blir ledigt, upp med Sigge, av med overall och inspektera. TOM bLÖJA! onödigt jobb...

Ut i korridoren, byta barn med Lenny. av med kläderna på Elton. befarade det värsta, eftersom Elton inte bajsar mer än var fjärde dag, (och då kan du fyrdubbla, både mängd och lukt!)

BAJS ÖVERALLT. han hade bajs in under armhålorna. på kläderna, överallt. Dessutom blev han tvärilsk över att bli väckt (jo han hade somnat, troligen av ångorna från sin egen bajsblöja). Doppade dessutom foten och handen i sin egen blöja fick bajs i håret!

Tvätta av Elton, bokstavligen från topp till tå, byta kläder, inse att vi inte har några extrastrumpor med. De användes igår.. Sanera den lilla fläcken som kommit i overallen. inse att overallen är den utan fötter, dvs BARFOTABARN på maxi..  Byta kläder på ilsken son.Sanera FRU OLIN SJÄLV, SANERA SKÖTBORDET!!!! Le lite trevligt mot människorna i kön som måste känt doften, genom den stängda dörren, och undrat vad f*n jag gjorde med mitt barn, som Elton gallskrek därinne.

Dessutom tappade Elton nappen, eftersom han inte kunde bestämma sig för om han ville sutta på den eller skrika. Så innan jag gick ut SANERA NAPPEN!

Lenny fick springa ut till parkeringen med de nerbajsade kläderna, och säga till i kundtjänst om den vidriga toaletten, att den måste städas....

In och handla..med Eltons nakna fötter inlindade i en filt..

UT till en stinkande bil, bajskläderna har osat i hela bilen...väl hemma är vi nästan höga!

Hem, kasta in färdigrätter i micron...

Lagom tills fru Olin ska få äta så BAJSAR SIGGE, istolen intill........

Lenny såg min suck och tog Sigge till skötbordet!

Åh, vilken morgon, och vilket matlust man får efter en sån här SKIT-DAG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar