tisdag 10 mars 2009

Vapenolja och starka nypor..

Vissa saker kan bara hända FRU OLIN, jag är övertygad om detta!

imorse när jag skulle lämna Sigge på dagis så står jag och väljer mellan mina fula termo-stövlar eller de snyggare svarta skinnstövlarna.

Tar de svarta.

Redan hemma när jag tar på högerstöveln så märker jag att dragkedjan fastnar.. men stressar ut med barnen, lämnar på dagis och ska köra hem... men stannar på parkeringen för att vara övertygad om att jag lyckas få av stöveln så jag inte behöver gå med den på hela dan..

DET GÅR INTE!! den sitter helt fast! dragkedjan går inte att rubba!!

Så jag kör till Smedby, går in och ber pappa hjälpa mig...

Efter en lång stund av lirkade, starka nypor och massa VAPENOLJA lyckas han få ner min dragkedja och befria min högerfot!!!

Nu luktar det vapenolja i min hall, men det är det värt. tänk att få gå runt med en svart skinnstövel på hela dan!!!

Tack snälla pappa!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar