måndag 23 mars 2009

Nya gardiner!

idag har jag sytt nya gardiner! jag lyckades utan att får psyk-bryt! annars är symaskinen och jag långt ifrån bästa vänner.våra tidigare möten har slutat med svordomar och ilska flera gånger innan.

Förra veckan hittade jag tyg billigt på ikea. det var tyg-rea. så jag köpte gardiner till vardagsrummet och köket för ca 160:- . det var billigt och bra.....

och nu sitter de uppe!

men bilderna får ni vänta lite på. de kommer så småningom.

En av anledningarna att jag klarade psyk-provet var att jag ringde in mamma och pappa. Mamma assisterade mig med att hålla Elton och visa hur jag skulle sy. och att stryka fållarna. Pappa tog med Sigge en runda till Skälby och lekplatsen. De körde runt coop också och handlade semlor, glass och så tiggde Sigge till sig...........en burk krossade tomater!!

Barn brukar ju tjata till sig godis eller glass, men inte krossade tomater!!! men snälla morfar kunde inte göra Sigge ledsen, så självklart köpte han konservburken, och sa "den går ju alltid åt" - för väl hemma intreserade den minsann inte Sigge längre, då var det bara glassen som gällde.(som han inte ens tjatat efter, tror jag)

Haha. tack snälla mor och far för hjälpen, så att gardinerna kom upp lyckligt och symaskinen slapp bli utsat för raseriutbrott...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar