måndag 9 mars 2009

helgen

i fredags körde jag upp efter Sigge på Öland. Han hade haft det toppen kanon. Åkt sopbil med farfar, fått en jättefin bil från leksaksaffären och lekt på lekparken med tant Else-Britt så hon blev alldeles yr, efterom Sigge tvingat upp henne på "karusellen"..... och han hade tydligen ätit som en häst - varför borta men inte hemma`?

i lördags kom mina gamla kollegor Linda och Marie hit. kul att ses igen! det blir alldeles för sällan ju....Linda hade en enastående teknik att få Elton att sova lugnt och stilla... kan jag ringa efter dig när jag vill ha proffshjälp, Linda? Eventuellt kan Linda blivit avskräckt, eftersom Elton spydde henne mitt emellan tuttarna....haha. det var dagens roligaste!

På kvällen kom Sisela, Björn och Cornelia hit. vi åt, pratade massa strunt och kollade andra chansen i melodifestivalen, och sen skakade vi nog allihopa på huvudet när af Ugglas gick vidare???? hur tänkte man då liksom? (jag gillar Ugglas janis-joplin låtar, men det här var ju rent bedrövligt....)

idag är vi helt slut.. vi gick upp tidigt och åkte med Clara o co till LEOS LEKLAND i Växjö.. oj vad kul det var! och oj vad det fanns mycket att göra! och oj vad vi fick klättra, åka kana och hålla koll på de små vildarna i det där myllret av klätterställningar och rutchkanor.

Nu ikväll har Sigge pratat här hemma om LEO (lejonet) och vill att han ska komma hit och hälsa på...... "jag hoppas det" säger han.

ja man ska ju leva på hoppet!

Bilder från helgen kommer senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar