fredag 6 mars 2009

Fru förvirrad lär sig facebook..

Jag skriver till Sisela över facebook... i en konversation... Hon och hennes familj ska komma in på lördag. Jag skriver och frågar om de äter allt. Hon svarar:

"ja i stort sett, vi är inte så kräsna. Jag är dok inte så förtjust i svamp. ska jag fixa ngt?"

Nästa gång jag klickar upp fönstret står det att "Sisela ska till badhuset"

jag svarar

"kul".

då svarar Sisela:

"är jag trög nu eller?"

Först då går det up ett ljus för fru Olin:

Det är hennes statusuppdatering jag ser i fönstret.....som jag svarat på..

Hon tror att jag svarat "kul" på att hon inte äter svamp....

jaja, man lär sig nåt nytt hela tiden..och det där med facebook fattar jag bara hälften av...

Vad menas till exempel med att man blir "puffad?" det har jag aldrig fattat???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar