onsdag 11 mars 2009

hos Clara

Vi åkte ut till Rockneby idag. Sigge var så speedad och leksugen så vad passar då bättre än att åka till bästa kompisen Clara?

Efter ett otroligt HÄRJ innan vi kom iväg, fick vi stanna fyra gånger på vägen till Rockneby, det var nappar som tappades, det var mössa över ögonen, det var favorit-stenen (jo Sigge hade hittat en liten sten på terassen som han prompt skulle ha med till Clara) som ramlade ur handen, det var bältet som satt för hårt osv..

Efter tredje stoppet messade jag Sofi:

Sätt på kaffet. Jag får snart psyk-bryt. Är på väg.

Väl framme stod kaffepannan redo, barnen började leka och fru Olin kunde pusta ut i Sofis kök... underbart! ända tills Elton blev gnällig och hungrig vill säga. Det tog väl max tio minuter tills han vägrade sitta i sin stol.

Efter amningen gick jag efter sacco-säcken som Elton sovit i hos Sofi innan. satte honom där och han var rätt nöjd, faktiskt!

Sigge och Clara pusslade pippi-pussel på kylskåpet

och busade med Elton

medan Wilma satt och kikade på

Nu ikväll, tänkte jag att det kunde ju vara värt att testa att simulera en saccosäck här hemma, så jag stoppade ett STORT täcke i hans korg och han har SOVIT jättelänge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar