söndag 11 april 2010

Elton "jackass" Olins nya trick

Åk med mamma och pappa till ett av leklanden i stan. Elwins. Röj som en dåre, så att du kör slut på dem. När de är lagom trötta och lite halvsega sätter du in stöten.

Reka ordentligt först, genom att testa på ett lite mjukare underlag (vilket är väldigt lätt efterom i stort sett allt på ett lekland är madrasserat).

Sen kör du TRICKET.

Ta sats mot bandy-planen, som konstigt nog har BETONGGOLV.

Den är ju inhängnad med madrasserat staket, men själva ingången är dess svaga punkt. Den består av en låg bom i brösthöjd på en ettåring.

Tar man då ordentlig sats, kommer med tillräcklig hastighet och har en enorm vilja så kan man liksom slå runt mot stången.

Varvid du står bokstavligen på huvudet i betong-golvet, sedan slår över och landar på rygg som en sköldpadda på sitt skal. Lagom till mamma hinner komma med andan i halsen och plocka bort dig från bandyplanen och kolla så du mår bra.

Om jag blev ledsen????

Nä inte ett knyst sa jag, men lite sur blev jag allt att jag inte kunde få lattja lite med de stora killarna när jag väl tagit mig in av egen kraft på bandyplanen /Elton

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar