måndag 19 april 2010

En riktig skräckdröm

Igår åt vi Kenyansk kyckling. Detta inspirerade säkert mitt undermedvetna till följande sjuka dröm som jag hade natten till idag:

Jag och S åkte båt i Afrika på en flod. Hamnade låååångt bort i ingenstans, bland infödingar, tillsammans med min vän S och våra barn.

S försvann. Men jag hade det trevligt i infödingarnas sällskap och de bjöd mig på väldigt konstig mat... men jag åt med god aptit.

Sen kom S:s barn och sa att S var borta. Vi letade överallt!

Hittade henne inte.

Inget svar på hennes mobil (för konstigt nog var det täckning).

Jag fick veta att snubbarna med spjut och höftskynke jag just ätit mat hos var kannibaler, och min vän var borta sen flera timmar....

Jätteorolig för att jag just ätit upp min vän, fortsätter jag leta febrilt. Får höra att nån sett henne tillsammans med ett gäng infödingar i andra änden av byn. Där ett hydd-bygge pågår.

Jag springer dit, lätt illamående av rädsla för att just ätit upp min vän.

Hittar henne tack och lov välbehållen bland alla bygg-jobbarna.

Hon hade suttit på sin mobil så hon hade inte hört den.........

Herregud. Om man drömmer så här sjukt, är man inte berättigad till gratis drömtolkning då? Avdragsgillt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar