söndag 11 april 2010

Hur en äkta tajkon tillbringar tid på öppna förskolan.

I fredags var jag och Jenny på öppna förskolan med våra små juveler.

Elton började med att hälla ett helt glas saft över sig, så vi fick byta om på honom direkt vi kommit dit.

Jag anmäler mig till en kurs i massage för barn födda i januari och februari. 5 tillfällen, 50:-. Läser återigen igenom infon och tycker det är konstigt att den kallas för kurs i "spädbarns"masssage, eftersom Elton väl ändå inte klassas som ett spädbarn längre??? ända tills jag inser att jag skrivit upp mig på en kurs för barn födda i januari och februari 2010! Kan nästan se mig själv komma dit med Elton, och lägga honom bland alla små spädisar. Hur han bara plöjer över alla andra barn på golvet och att jag blir utskrattad liksom....

Strök snabbt mitt namn från listan.. haha. Snacka om förvirrad!

Det var teatar där, vilket uppkattades mycket. Sen lektes det friskt och målades på staffli. Det var en trevlig förmiddag, som avslutades hastigt och lustigt med att Elton gick ner i en djup depression och var helt knäckt.

Han kastade sig på golvet i ateljen och gastade och skrek, inget var bra. Det gick inte att få tyst på honom. Det skallrade i väggarna på öppna förskolan, och snälla Jenny städade febrilt undan penslar och burkar som våra barn haft, eftersom jag lite fint påpekade att jag nog behövde åka hem. Tack snälla vän!

När vi skulle gå därifrån skrek båda barnen. Jenny fick hjälpa mig hålla en hysterisk Elton så att jag fick på mig själv kläderna. På vägen till bilen ramlar de stora barnen, slår sig på gatan och gråter.

Jag får ett mess i samma veva, från Jenny, som jag är där tillsammans med. Det lyder:

"Grattis på födelsedagen önskar Jenny med familj".

Det hade Jenny sänt mig på min födelsedag! och det kom fram nu! Snacka om TAJKONmobil.

Men jag tackade henne för gratulationen, sen skildes vi åt och åkte hem åt varsitt håll. Undrar om hon nånsin vågar träffa mig igen på en offentlig plats?

Kan man förresten smitta sin mobil med kronisk förvirring?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar