onsdag 6 oktober 2010

Dubbelseende?

I vårt kvarter bor en kvinna som med allra största sannolikhet är onykter all sin vakna tid. Egentligen ganska tragiskt. Igår ringde det på vår dörr. Utanför stod denna kvinna.
När Lenny öppnat frågar hon:
" vet ni var de där mörkhåriga tvillingpojkarna bor, de som jämt är här utanför?"
Lenny svarar nekande. och kvinnan svarar "Ok,. tack ändå, jag får leta vidare."
Sen frågar Lenny mig:
"vet du om några tvillingpojkar?"
Vilket jag inte gör.


Nu när jag funderat lite kring detta, så blir jag mer och mer tveksam till om det överhuvud taget existerar några tvillingpojkar här utanför, eller om kvinnan bara sett dubbelt?

Förtydligande: den kvinnan har inga egna barn. så det var inte sina egna barn hon sökte....

3 kommentarer:

  1. Hon har inga barn hoppas jag?

    SvaraRadera
  2. nej hon har inga barn.
    vem är du förresten? känner inte igen ditt alias?

    SvaraRadera
  3. Hon tror säkert att Elton och Sigge är tvillingar :) När man är onykter är man inte så smart... eller vad tror du?

    SvaraRadera