lördag 30 oktober 2010

Mamma tajkon serverar saft

Vi har finbesök från Malmö. Johanna och Henrik,som ska gifta sig nästa helg, var på Kalmarbesök, och passade på att servera oss ett par timmar av sin tid. Vilket uppskattas. Vi ska dricka en kopp kaffe och jag ska hälla upp saft till barnen. Jag tar fram ett plastglas till Sigge och en pipmugg till Elton. Häller i saft i båda och fyller på med vatten. Skruvar på locket på pipmuggen och ger den till Elton. Ger muggen till Sigge och hör Henrik utbrista:
"men dricker han koncentrerad saft???"
och jag svarar skrattande:
"nej jag hällde ju vatten i också"
Alla kikar frågande mot minstingen och jag ser Elton grimaserande dricka VÄLDIGT stark gul vätska i sin pipmugg.

Jag har serverat min ettåring koncentrerad saft.
Förvirringen är TOTAL i det Olinska hemmet.

1 kommentar:

  1. haha tyckr du han behöver ännumer konsentrerad dos socker?!??!?! ;0)

    SvaraRadera