söndag 10 oktober 2010

Kyrkan väntar - barnfri tid?

Klockan tio idag väntar kyrkan på oss. Det ska vara skördefest i kyrkan.Vi ska vara där av anledningen att Sigges musiklek-grupp ska delta.
Sigge och Eltons grupp ska uppträda med två sånger. Men känner jag Elton rätt kan han säkerligen hitta på många andra sätt att underhålla församlingen om jag skickar fram honom och Sigge själva.

Elton är egentligen för liten för att var med i gruppen, som är för barn mellan 2-5 år, men då jag vid den tiden aktiviteten pågår (kl 17 en vardag) det senaste året varit mest ensam med barnen, då mannen som ni vet pendlat lååånga dagar mellan skolan i Växjö och hemmet, så har ju Elton fått följa med. Och inför den här här terminen fick faktiskt Elton en personlig inbjudan, han också! Antar att ledarna kände, att det där energiknippet slipper vi ju ändå inte eftersom han alltid är med, så vi kan ju lika gärna bjuda in honom också.

Jag är inte supersugen på att själv stå med där framme i kyrkan idag som ett fån, och alternativet är ju att tvångshålla honom i kyrkbänken. Akustiken är ju rätt ok i en kyrka, så jag vet inte om hans stäm-sång kommer uppskattas.
Men, men. Det blir nog bra. Efter uppträdet skulle ledarna tydligen ta med barnen in i ett lekrum, så att vi föräldrar fick "lyssna på predikan" i lugn och ro......

Lovely. BARNVAKT! ! Kan det inte va nattvard också, så vi kan gå loss på vinet när vi ändå är barnfria??? (haha skojar bara.)
Jojo, det blir nog bra med det här spektaklet också. jag menar, vad kan hända där framme? dopfunten borde väl vara väl fastsatt, altarringen är väl lite för hög för att slå volter över och de tända ljusen brukar väl sitta ganska högt upp?
Jag skickar fram barnen och njuter av deras kreativiet vid själva uppträdanet, sen sitter jag och lyssnar på predikan (alternativt stänger av öronen och bara blundar, ägnar mig åt microsömn eller powernap eller andra välbehövliga aktiviteter)och njuter av friheten en stund. Inte varje dag nån annan roar ens barn och man själv får sitta ner ju......

Lugn och ro är välbehövligt nu. Jag har de senaste dagarna jobbat, pluggat som besatt och varit gräsänka då mannen jobbat flera pass på rad (men idag kommer han hem!! vi längtar efter dig!) Så här ska vilas. Sen skulle man eventuellt ha med paj eller skörde-alster till kyrkan, för gemensam paj-fest efteråt.
ICAS äpplen borde duga va?
;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar