söndag 17 oktober 2010

Sofies ljuvligt goda.....

....bjudmat. Ska jag lägga receptet på här nedan.

Ni vet förra helgen bloggade jag ju om att jag träffat klasskompisar från förr. Sofie hade ju lagat smarrig mat, och jag fick receptet. Igår bjöd och Sigge ( jo han var så duktig och hjälpte mig att laga mat) mina föräldrar på detta. Det tyckte det var så gott så de ville ha receptet. Bästa stället att lägga det på är ju faktiskt bloggen. Då hittar jag ju det själv också när jag behöver det nästa gång, för det kommer garanteras lagas fler gånger.
Men Sarah jag saknar ditt recept också, på den ljuvligt goda efterrätten!

Här är i alla fall det ärligt stulna receptet från Sofie:

Indonesisk Kycklinggratäng 4 p

1 kg kycklingfiléer
1 grön paprika
2 bananer 
cashewnötter

3 dl vispad grädde
1 vitlöksklyfta
1-2 tsk curry
1 dl mango chutney
0,5 msk sambal oelek

Stek kycklingfiléerna i bitar i panna. Lägg över i eldfast form. Skär paprika och banan i bitar och lägg också i formen. Strö över nötter.
Vispa grädden, blanda med vitlök, curry, mangochutney och sambal oelek. Häll i formen. In i ugn 225 grader 20 min.

Sofie serverade med äggnudlar, jag kokade ris. Det gick fint de me!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar