söndag 9 januari 2011

En syn för gudarna

Som sagt. det är ju ren isgata ute nu.
här på vår innegård, mellan husen, är det inte heller speciellt mycket sandat utan det är verkligen blank is.

Imorse måste det ha varit en syn för gudarna när mamma Tajkon klev ut med sina båda blonda prinsar.
Sigge håller upp porten, Elton rusar ut i sin vanliga marschfart på 150 blås. Drar baklänges på isfläcken utanför dörren. Tjong i backen. Men mössan tog emot och Elton, sa inte ett ljud, blev bara snopen.
Sigge går mot Elton och drar omkull på samma isfläck.
Jag kommer ut som nr 3 genom dörren.
Man kan ju tro att man liksom kan lära av andras misstag i ett sånt här fall. Men så funkar inte mamma Tajkon.
Nä, jag går mot båda mina barn, för att kolla läget på dem, och kliver i samma fläck......
Tjing Tjong, så låg vi 75% av familjen i en isfläck utanför porten på innegården.
Övriga 25% låg och sov efter nattjobb och slapp se eländet...
En kvinna en bit bort stannade upp och kollade på oss.
Jag skrattade, Sigge skrattade, Elton var redan på väg mot parkeringen......

Nu i eftermiddags var det två polisbilar här inne och snurrade vid våra hus.
Jag blev riktigt nervös ;)
Tänkte att jag skulle bli omhändertagen.
för Förargelseväckande beteende eller nåt.
Jag menar: Igår moonade jag på en stor auktion.
Idag ligger vi i en hög ute på gården.
Folk kan ju börja undra....

6 kommentarer:

  1. Haha jag var snabb igår med att säga att du inte halkat då.. tar tillbaka det!!! ;0)
    Tur man har skrattet att tillgå!

    SvaraRadera
  2. Ni borde få betalt i er familj för den underhållning ni skapar till andra människor :) kram kram och tack för att du alltid får mig att le när jag besöker din blogg!!!!

    SvaraRadera
  3. haha! Det är tur att man har din blogg så man får nåt att skratt åt!

    SvaraRadera
  4. =) ja en härlig familj är vad ni är! massa kramar du är så stark eva beundrar dig/er!

    SvaraRadera
  5. HAHAHAHA fniss hahaha,där fick jag teet i näsan. du är ju så skön, underbart att du delar med dig av alla dessa situationer... hahaha

    SvaraRadera