måndag 24 januari 2011

måndagsmorgon

Elton fick feber igen igår. 40 grader som högst. Han var väldigt trött och hängig igår och idag är han inte heller helt ok, men han känns inte så varm, har faktiskt inte tagit tempen på honom.
Men en sak har jag gjort. Jag har ringt vårdcentralen, för att de ska få ta lite prover på honom.
Han har haft gult tjockt snor och kladdiga ögon sen Hedenhös tid.
Och så febertoppar titt som tätt. Nä, nu får de faktiskt kolla upp honom lite.
Stackaren, som var dålig på sin 2årsdag. Inte kul ju.
Men ett litet kalas hade vi ändå här hemma.Och Elton blev så nöjd, så nöjd. Han lekte, så mycket han orkade med sakerna han fick, byggde med duplot, red på gunghästen och så bäddade han ner Pippi gång på gång i sin docksäng. Han läste sin bok och var så glad över sin Blixtenväska.
Sigge är lämnad på förskolan nu på morgonen. Jag har alltid båda barnen hemma när nån av dem är sjuk, men idag kände jag att det blivit lite synd om Sigge som så ofta får anpassa sig till att Elton är sjuk.
Trots det har jag lite dåligt samvete att jag lämnat honom där idag, men vad hade han haft för utbyte av att hänga med till vårdcentralen egentligen?
Eller att gå här hemma och försöka leka med en gnällig, hängig lillebror eller höra att han ska "ta det lugnt med Elton". Tyvärr är det ju så också att man inte riktigt hinner ägna sig åt Sigge som man vill när Elton är gnällig och hängig.
Nej, just nu tänker jag inte ha ett uns dåligt samvete över en saken.
Nu är fokus på att Elton ska bli frisk.

2 kommentarer:

  1. Nä det ska du inte ha ett dugg dåligt samvete för,han har det nog minst lika bra och roligt där om inte roligare.Nästa gång kanske det är hans tur att ha mamma för sig själv.Tack för igår förresten.

    SvaraRadera
  2. Nej du inget dåligt samvete. Sigge har det roligare på förskolan. Sen får han komma hit och leka och sen sångleken. det är sååå mycekt roligare och ger mer utbyte än hemma och VC

    SvaraRadera