söndag 2 januari 2011

Sängrockad!

Idag har vi gjort en sängrockad!
Elton har fått Sigges utdragssäng, och Sigge har fått min gamla juniorsäng, som min pappa byggde till mig en gång på stenåldern. ( Jo, det är lite så det känns...)

Elton har sovit dåligt och inte kommit till ro ordentligt senaste veckan. På nyårsdygnet sov han 8-9 timmar (osammanhängande) på över 40 timmar. 
Elton har nämligen fått spjälsängspanik. Vi som tyckt att spjälsängen varit rätt praktisk, och han har ju också känt en viss trygghet i den, men nu är det andra bullar.
Den senaste veckan har han bara VÄGRAT sova i den.
Så nu har vi kastat ut den, och ska köra nya rutiner med läggning.
Önska oss vänligen lycka till, det kan behövas.

2 kommentarer:

  1. Hej Mamma Tajkon ;-)
    Har läst din blogg länge, tycker att den är toppen, dina barn (trots sömnproblem, sjukdomar etc) har verkligen inspirerat mig till att själv försöka få egna, o nu verkar det vara dags, och jag hoppas att det blir en kille mycket tack vare Sigge och hans härliga kommentarer!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Stort lycka till med bytet av säng! Hoppas att Elton trivs med att sova ej instängt! Han har ju tidigare visat tecken på att han gillar att bestämma själv över sin tillvaro så jag hoppas det ger honom lugn med en stor säng som han kan kliva ur själv.

    SvaraRadera