måndag 21 april 2008

bloggutmaning!

jag gillar såna bloggutmaningar.

läste en där man skulle beskriva vad du gjorde för 1,3,5,10,15, 20, 25, 30 osv... år sedan. spännande.

den måste jag fylla i och sen utmana någon.

här är min version:

1år sedan: för ganska exakt ett år sedan firade jag mina föräldrars 50åriga bröllopsdag genom att bjuda dem på lite lyx i hytten och en guidad tur på deras estlandskryssning. jag drog också ut min visdomstand för att släppa ner den femte.

3 år sedan: vi hade precis köpt vår första digitalkamera. vi åkte på resa till Fuerteventura och jag hamnade på sjukan där och blev ruinerad.

5 år sedan: jag planerade vårt bröllop för fullt. mina vänner fixade en möhippa för mig där jag fick göra äventyrsbana, äta god picknick ute, sjunga på restaurang osv.

10 år sedan: jag var precis nästan klar med min högskoleutbildning. skulle ta min examen som förskollärare och satt nog och knepade som bäst med mitt examensarbete som handlade om "hur man kan använda sagor för att stärka barns empati"

15 år sedan: jag gick i gymnasiet på samhällsvetenskaplig linje. var tillsammans med mitt ex. hade nyligen varit i Israel på semester tillsammans med min kompis J och hennes familj.

20 år sedan: jag var 12 år. gick på mellanstadiet i Smedbyskolan. På fritiden red jag så ofta jag kunde eller engagerade mig i mina hundar. var på semesterresa med mamma och pappa i norra Sverige och köpte vår andra hund Teddy. Jag gick nog på mitt första disco i den här åldern.

25 år sedan: jag var 7 år. fick min första hund, en rädd liten söt stackare som hette Äsch. han var en griffon bruxellois. jag umgicks jättemycke med min granne Isabell, vi var bästisar. jag gick väl i första klass, min fröken hette Ellinor tror jag, jag gillade skolan mycket men hade stora problem med att inte kunna sitta "riktigt på stolen", fröken fick ringa hem till mina föräldrar och prata med dem! ( tänk vilka stora problem hon slapp om hon orkade engagera sig så i en sån sak....)

30 år sedan: jag var ett och ett halvt år. blond, knubbig och söt. hade lärt mig gå tack vare den supersnälla boxern Buster som mina föräldrar hade. var mycket ute i skogen på promenader och åkte skrinda som jag gillade. vi har flera kort på mig i skrindan.

Jag UTMANAR Akiz!

(typ den enda vän jag har som bloggar, ni andra bara snylt-läser ju min blogg utan att blogga själva, det är lite fegt........) skaffa en blogg och gör utmaningen ni också!!!!

Sen utmanar jag såklat alla er andra läsare också, det är lite roligt att minnas tillbaka såhär....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar