söndag 20 april 2008

möhippa

jag var på möhippa i helgen. min äldsta barndomskamrat ska gifta sig i maj och nu var det dags för möhippa.

i fredags körde lenny och jag upp till stockholm. Sigge var hos sin farfar och Samba hos "farmor". Natten innan hade Sigge drabbats av hostan från helvetet (astmatisk hosta) igen och hållt oss och sig själv vaken mestadelen av natten. Stackars Sigge.

Uppe i Stockholm käkade vi gott tillsammans med Emil och Linnea i den lägenheten som vi skulle låna av Emil i helgen. Det blev lite sent och klockan var nog närmre 2 när jag somnade.

Lördagsmorgonen ringde klockan 6.15 så efter två nätter med taskig sömn var man ju mindre pigg förstås!

Vi ställde in gps:en på Vegagatan dit vi skulle och började köra, men insåg snart att vi var på väg helt fel. vi hamande i Vasastan typ fast vi skulle till Sundbyberg. inte lätt alltid med gps:en!

möhippan startade med champagne-frukost . sen körde vi ponnytrav på Ekerö. Åt picknick (svinkallt!!!) vid Kina Slott, Relaxade, badade och bastade på Centralbadet. (jättemysigt tyckte jag som aldrig tidigare varit där). Sen åt vi libanesisk buffe och sjöng bla singstar. kvällen avslutades med utgång på Ambassaduer.

så möhippan höll på från 7.30-02.00. och sen hämtade min snälla man mig och vi åkte hem. förutom omvägen mot Göteborg så gick det smidigt hem. stängde ögonen strax norr om norrköping och öppnade dem på Bollkalles gränd. Sov såååå skönt i bilen! (Lenny hade passat på att sova på lördagen så han skulle orka köra på natten)

BILDER:

Här ser ni överst hur jag lätt vinner mitt kval-heat med den bruna hästen Gulliver. Neders hur jag kommer tvåa i A-finalen med den ljusa jättlilla hästen Simon.

Det var jättekul och kan varmt rekommenderas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar