lördag 5 april 2008

så drar en äkta ölänning liknelser!

Jag är beredd att hålla med Lenny om att Ölandsbladet borde byta namn till Prärieposten. Ölänningar har liknelser med präriernas infödingar. Lennys pappa är en äkta ölänning och på tal om liknelser drog han några sköna idag vid kaffebordet.

Lennys pappa har gjort gastroskopi, de har kollat i hans mage med en sån där slang som man för ner genom halsen.

Conny berättar, "de förde ner slangen och drog den upp och ned ungefär som en oljesticka på en lastbil ni vet!"  (nej Conny, jag känner knappt till oljestickan på min egen bil, än mindre på en lastbil.....)

"man såg på skärmen att magmunnen som skulle sluta åt var lite glapp ungefär som arslet på en ko som skitit färdigt" (jaha så Conny, då fattar jag! gott kaffe vi dricker förresten)

Ölänningar är lite speciella va?

Min svärfar är jättebra, men hans liknelser är väl lite dåliga va? eller ställer jag för höga krav kanske???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar