onsdag 23 april 2008

Gårdagens bästa konversation...

jag fikar hos mina föräldrar.

pappa berättar om hans och mammas vårutflykt till Nunnedalen på Öland.

dessutom visar han samtidigt upp ett foto i displayen på sin digitalkamera, där

 min mamma ligger på marken i ett buskage:

"du skulle sett Gunnel, hon stöp som en stor fura i ett buskage där. så nu blir vi nog skadeståndsskyldiga till Mörbylånga kommun är det värsta. det var en och annan gren som bröts. du skulle hört ljudet, som när man fäller en stor gran på ett hygge"

sen lägger han till:

"men jag fick inte upp kameran tillräckligt fort för att fotografera fallet"

En varning utfärdas också till de som tänker besöka nunnedalen. det finns en "grotta" tydligen som man kan nå via en brant. som hjälp uppför branten finns ett rep att dra sig upp med. min pappa skulle besöka grottan (efter det första fallet avstod mamma besöket), väl uppe upptäcker han att repet håller endast ihop med några få trådar.

Det skulle kunnat bli ett ännu snyggare fall, där jag nästan unnat mamma att hon fått ta ett riktigt snyggt foto av pappa också.

Men min vänliga far har faktiskt ringt Mörbylånga kommun ang det farliga repet, och så snabba som kommunen brukar vara så lagas det säkert redan nån gånng detta decenniet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar