tisdag 22 april 2008

det spökar!

i söndags när vi kom hem från Stockholm frågar Lenny mig vad det är för blomma i kassen på terassen.

jag kikar: en änglatrumpet.

"det är säkert mamma som varit här och ställt den till oss säger jag"

på söndagen åker Lenny sedan på fotboll och jag åker till smedby och äter mat. frågar mamma om hon ställt en blomma hos oss och hon säger "nej"

när jag kommer hem planterar jag mina penséer jag köpt och tänker även sätta änglatrumpeteten i en kruka.

men då är den väck!

jättemysko!

VEM har ställt blomman där och varför?

&

VEM har hämtat blomman där och varför?

frågade även min granne om hon ställt den där (vår snälla granne har ibland kommit in med diverse plantor till oss som hon odlat i sitt växthus, men icke! det var inte hon heller)

jag fattar ingenting...............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar