torsdag 24 april 2008

jag har hetat fel namn i över 30 år!

allt för föäldrar har ett namn-test där man kan skriva in mammans och pappans namn och få fram vad din pojke resp flicka ska heta.

vår pojke skulle heta  Evald(sorry sigge!!!) och vår flicka Emilia urifrån detta test.

Om jag kallar mig för det Eva Karin istället för Eva (som är mitt hela namn) så skulle våra barn heta Jill resp Kalle.

det värsta av allt är ju att jag själv hetat fel namn i över 30 år!

jag borde hetat IDA enligt testet.

om jag varit en grabb skulle jag hetat IMAN.

det konsiga är att om jag ändar från min mammas fula dubbelnamn som hon inte vill kännas vid till det namn hon kallas så borde jag hetat Isabelle resp Jimmy.

om jag kallar min pappa Nils för Nisse som jag alltid gör borde jag hetat Jelena resp Juha.

oj vad knasigt det blev.

Nu är jag ju alldeles förvirrad, ska jag kontakta skatteverket och fråga vad dom tycker ?

kolla själva, här är länken!

http://www.alltforforaldrar.se/svenskanamn/namn/namngenerator

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar