tisdag 23 september 2008

FF förlorar Guldet, och vi organiserar pizzaätning i det Olinska hemmet!

igår kom 6 gamla klasskompisar till mig på besök tillsammans med sina små juveler. Så samlade i det Olinska hemmet var:

Herr Olin (som beskådade spektaklet och försökte se Kalmar FF:S match samtidigt.), Fru Olin, Sigge Olin.

Sarah och lilla Annie (snart 2)

Linn och lille Malte (snart 2)

Emma och lille Måns (drygt 2)

Sofe och lille Simon (snart 2)

Jenny och lilla Isabell (snart 2)

Jeanette och pyttlilla Alicia (4,5 månader)

och Samba, som fick husera på övervåningen för lugnets skull.

Först försökte vi organisera mat-biten. vi hade bestämt att äta pizza ihop. Beställningar togs upp, pizzor hämtades och sen försökte vi lösa allt praktiskt. hur sitter vi 15 och äter samtidigt, finns bestick till alla? osv..

Mitt i pizzaätandet meddelar Lenny att FF:s match ( det var alltså final i svenska cupen) är oavgjord efter fulltid och förlängning och att det ska skjutas straffar) då var vi ju tvungna att titta, så halva sällskapet förflyttade sig ner till vardagsrummet för att beskåda FF förlora guldet på sista straffsparken. Det var ju tråkigt för dem, även om jag inte kan kalla mig fotbolls-fantast. Dubbelt trist var det ju att det enligt min mening var fel person som missade sin straff....Hade gärna sett nån annan i sällskapet där missa sin straffspark istället,,,,(jag nämner inga namn herr lagkapten, så ta inte illa upp!) Sen återgick vi till pizzaätandet igen..

Efter pizzaätandet fick stackars Jeanette bege sig hemåt, hon är hundallergiker och ett par timmar i det Olinska hemmet var tyvärr nog för henne......

Efter den smidigt organiserade matbiten blev det kladdkaka, latmansgrädde (sån där färdigvispad på flaska)  och kaffe.

Barnen lekte för fulla muggar och det var helt enkelt en trevlig, men ganska intensiv eftermiddag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar