lördag 13 september 2008

svamp och moppeåkning!

i måndags jobbade jag, vilade, hämtade Sigge och körde till skogen för att leta efter svamp och samtidigt gå en runda med Samba. Min mamma hade sagt innan att det var trist att plocka kantareller eftersom vildsvinen bökat sönder marken och ätit upp alla kantareller.

Och när jag körde ner till min svamp-hittar-skog så trodde jag först inte mina ögon:

Men jag insåg fort att detta var inget verk av vildsvinen utan någon hade helt enkelt förvandlat "min skog" till ett kalhygge... och många svampar hittade jag inte.

När jag lite senare mitt i skogen kom på den här:

blev jag rädd och åkte hem. tänkte att det var en mordplats eller nåt. varför skulle annars polisen spärra av mitt ute i ingenstans...? nej det var lite läskigt.

Lite senare kom min kompis Jennie och hennes Hugo förbi. Jennie har antagligen lärt sig hur illa ställt vi har det i huset med kakor och sånt så hon hade med sig blåbärssmulpaj och vanliljsås...det var mums!

Sigge och Hugo körde som vildar på Sigges elmotorcykel:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar