söndag 28 september 2008

Vad lördagen serverade

Lördagen serverade mkt faktiskt.

Efter frukost, bad och ytterligare lite sömn gjorde hela familjen Olin sig i ordning. vi åkte till IKEA  och köpte värmeljus som doftar lavendel, AA-batterier (åtgången är maximal med en tvåårings hela leksaksarsenal i huset) och en nackkudde till Lenny. Sen åkte vi till bygg-butiken och köpte två långa brädor att fixa bastun med.

Hem. la sonen. Lenny började städa i pannrummet och fixxa med bastun. Han skulle bygga ut sitsen så att det blir mer bekvämt att sitta där inne.

Jag gick ut med Samba, körde och hämtade min pappas skruvdragare i Smedby och rensade fyra sopsäckar kläder från deras vind som de skulle slänga. tog några jackor, kappor och 70-talsgardiner som jag tänkte pröva lyckan med på tradera. själv vill jag inte ha dem..........

Sen hem, Lenny höll fortfarande på att bygga om i bastun, jag tvättade lite och annat nödvändigt ont

Sen hämtade mina förädrar Sigge och Lenny och jag tog en tur med båten i det fina vädret. Ingen fiskelycka, men det var mysigt ändå. Sen åkte vi hem, duschade och körde in till stan där vi åt mat ute på restaurang Athena. vi åt Tsatsiki och Vitlöksbröd till förrätt, Och Plankstek på Entrecote till varmrätt. och till detta drack vi Loka resp. Cola.

Vad kalaset kostade? 242:- (de hade missat förrätterna på kvittot...tack sa vi.)

Sen körde vi runt Smedby, hämtade vår kvällspigge son och la honom i sängen hemma. Sonen somnade 22.00, 22,15 tror jag.

Trötta familjen Olins lördag summerad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar