måndag 1 september 2008

personalmöte vs äta gädda?

Pest eller kolera? Nej jag väljer personalmötet!

ikväll kommer lenny hem vid halvsju tiden. det är personalmöte på mitt jobb mellan 17-19, så jag kan inte va med. inte för att jag sörjer över det. Det är långa dagar de dagar Lenny går i skolan. Imorgon ska han åka 6 och kommer inte hem förrän 20.30.

Vid halv sju ligger en makaber gädda på långpannan i Smedby, hos mina föräldrar. Den gapar säkert stort och tittar på oss med sina fula ögon.

Den ska mina föräldrar, Lenny och Sigge mumsa på. (ja Sigge smakar nog bara). själv har jag beställt snabbmakaroner och bräckt skinka.

Skulle aldrig falla mig in att käka gäddan. tänk om man serverade nötkött med huvudet kvar på bordet? eller kyckling?
det är ju läskigt ju......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar