lördag 13 september 2008

helgen so far

Helgen började väl igår antar jag. efter jobbet körde jag hem, vilade, och hämtade Sigge. När Lenny kom hem eldade vi en premiärbrasa i öppna spisen, det är ju kallt som i Sibireien ute nu! Men vad mysigt det är att elda, särskilt första gången efter sommaren som man gör det!

jag satt en lång stund framför brasan och bara mös. Sen åkte vi till affären och handlade lite ihop, och på vägen hem köpte vi med oss kinamat. vi delade på en fyra små rätter alla tre. och det var smaskigt, som vanligt

sen såg vi en film, LOVE ACTUALLY. jag var lite för trött för att uppskatta den ordentligt, hängde inte riktigt med.

Sen la vi oss och jag sov som sagt en HEL natt!

och idag åt vi frukost, sen kom mina föräldrar förbi, de hade varit på Ålandskryss och hade med sig en kassa med presenter. bla en vinflaska (som får vänta ett tag....) en flaska whiskey till Lenny och en After Eight, som jag sitter och mumsar på just nu...

Sen körde jag in till stan. Där var det loppis och jag fyndade rätt bra

Ett par kavatskor 15:-

ett par kavatkängor 15:-

ett par andra skor till Sigge 30:-

en höstjacka till Sigge 30:-

ett par överdragsbyxor till Sigge för 30:-

och en ordentligt vintermössa till Sigge för 40:-

Sen körde jag hem igen.

Lenny pluggade juridik och jag vilade en stund och lagade våfflor. Sen åt vi och åkte till Smedby där det var fotboll. Sigge lekte med sin kompis Alma under matchen och Borgholm förlorade. Sen åkte Lenny med över till Öland där det är grillfest ikväll ( i rusket) med hans gamla fotbollslag.

Sigge och jag körde en stund till mina föräldrar, jag lämnade Sigges jacka där som gått sönder i dragkedjan för att mamma lovade sy i en ny dragkedja i den. och sen åkte vi hem, lagade mat och mös lite innan det var sängdags för lilleman.

Nu sover han gott, jag bloggar och myser med AfterEighten jag fick av mina föräldrar i morse, en skål marknadsgodis (som också mamma och pappa köpt idag på marknaden i Emmaboda), Ramlösa och Tapas. och så har jag tänt ett ljus på bordet, bara för att det är mysigt och att det är höst ute.

Och sen ser jag på tv lite.... men ska alldeles snart gå och lägga mig tror jag!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar