söndag 7 september 2008

Gårdagen

började dagen med att få sovmorgon. skönt!!!

frukost och dammsugning. Regnet vräkte ner. Lenny pluggade juridik, så jag tänkte att han ville ha lite lugn och ro. Så Sigge och jag tog Gula faran in till stan.

Först IKEA, köpte tandkräm (jo de vekrar ha allt på ikea!) och trepack matlådor till Lenny (så han slipper ha sitt käk i en bigpack). Sen till biblioteket där jag hämtade två böcker som jag lånat till Lenny via fjärrlån.

Och sen till stan, där Sigge först fick testa rulltrappan på Åhlens! (han hade kunnat åka där ännu...) "åka mer bappa" och "morgon åka annan bappa", sa han hela vägen hem. vi köpte också ett album på akademibokhandeln. jag ska fortsätta sätta in bilder till Sigge i ett album tänkte jag, det är så kul att ha.

Sen åkte vi hem, gjorde oss i ordning för festen vi var bjudna på. Var först lite tveksamma till att gå. Främst beroende på Sigges astma-anfall dagen innan (kändes lite sådär att lämna bort honom) och sen var vi såååå trötta egentligen båda två. och Tusen ogjorda saker här hemma. men vi beslöt att vi behöver ha lite kul och Jenny (födelsedagsbarnet) och Jonas har vi ju inte sett på evigheter.

så vi letade fram kläder att ha (och förbannade alla fläckar som hamnat på våra kläder......) strök och packade iordning. lämnade Sigge & Samba i Smedby och körde till Lindås, (ett samhälle så litet att det inte fanns med på vår GPS; och i affären där jag stannade för att köpa tuggummi fick man ringa på en klocka för att expediten skulle komma....)

Och det var tur vi gick. När man egentligen är som minst upplagd för en fest, vekrar man ha som trevligast!!!!

Vi hade jätteroligt, tillsammans med supertrevliga människor, god mat och härlig stämning.

Det slutade med att paret Olin återigen tog an sig rollen som lekledare (främst Lenny) och det lektes påsleken, "ta pennan från stolen" och den där leken där man binder ihop två par som först ska komma loss från varannn.......

Vi lämnade festen först och var inte hemma förran halv två. Så länge har jag väl inte varit vaken på evigheter! men vi hade sååååå trevligt!!!! Och Lenny fick återigen åka några mil på sin älskade väg 25!

Och inatt har vi fått sova ostört, Sigge & Samba har varit kvar hos mina föräldrar.

Det var välbehövligt kan jag säga!!!!

Så nu är det dags att hämta hem guldklimparna.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar