måndag 29 september 2008

Vem besitter förmågan att bestämma...?

....vilka kläder som är ok för vem? jag blir så irriterad.

frågade i mitt förra inlägg efter felet i bilden. här kommer svaret:

Sigge har FEL byxor!

jag köpte på loppis ett par röda överdragsbyxor till honom. Kommer hem och upptäcker att det står:

"by Lindex girls"

i byxorna. Vem har rätt att bestämma att det just skulle vara flickbyxor? Är det på något sätt fel att sätta på en pojk dem?

likaså har jag hittat en tröja i Sigges låda med texten:

"Boys by Kappahl"

Tröjan ser ut så här:

Skulle inte en flicka kunna ha den? en marinblå/röd tröja med en fotboll på?

Vem sitter och får betalt för att bestämma vilka kläder som passar pojkar resp flickor????

det skulle jag gärna vilja veta........och vad står det i hans eller hennes kläder?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar