söndag 30 maj 2010

Barnkalas i lördags

Redan på fredagen hjälpte Sigge mig med tårtorna inför lördagens kalas.
Som han önskat blev det en tårta med "bärgarn" på. och 4 ljus såklart!



Sigge hade fått lov att bjuda 5 kompisar. Det var hans första kalas och eftersom vi bor i lägenhet nu och Sigge faktiskt inte frågat så mycket om det här med kalas, vågade jag vägra mass-kalas i år och satte gränsen vid 5 kompisar.

Det var 4 kompisar som kom, och 7 nöjda barn satt runt bordet ( för Elton och Wilma satt ju också med såklart!)och Sigge hade själv fått bestämma helt och hållet om sitt kalas, om allt från mat till sin egen klädsel.

Vi som köpt kalas-kläder till Sigge på Blingo-partyt jag hade, men nu hade minsann Sigge ångrat sig och ville istället ha Blixten-tröjan som egentligen Elton fick ärva av Hugo (tack Minna) och eftersom den passade så var det ju helt ok!

Sen hade Sigge bestämt att det skulle bjudas på pannkakor med socker, sylt och glass. Blixtentårta såklart och så fiskedamm på slutet med godis.

Det var ett alldeles lagom stort och händelserikt kalas tycket jag och jag tror att alla var nöjda när kalaset var slut efter två timmar. Sigge fick sååå fina presenter och var väldigt nöjd.

Han fick två olika pysselböcker med Blixten McQueen, en sportflaska med Blixten, målarbok med Alfons med tillhörande pennor och kritor, En sladdrig tusenfoting, badskum med Blixten, en finfin Emiltröja och en formbar ballonggubbe.






1 kommentar:

  1. kul att göra en 4åringen glad även med avdankade ärvda kläder!! kul dom kommer till nytta!!

    SvaraRadera