torsdag 20 maj 2010

Oerhört huslig

Idag har jag varit oerhört huslig. Jag lagade smarrig mat kan lägga receptet här nedan, samt på färsen jag fick över kokade jag barnvänliga frikadeller med körvel och oregano till Elton. Sen satt vi ute i solen på balkongen han och jag och åt och njöt!

Härligt, över 20 grader......Toppenkanon. Efter hämtning av Sigge åkte vi ut och hälsade på hos mormor/morfar. Tog med lite rabarberstjälkar därifrån, så nu blir det nåt smarrigt av dem också....

Färs- och kantarellfylld squash.

Gröp ur innehållet ur en squash. spara det. Pensla skalen med olivolja, sätt in i ugnen, 200 grader.
Gör en röra på 200 g färs, 1 dl kantareller, 1 röd lök. 1 gul lök, 1 vitlöksklyfta och finhackad innehåll från sqashen. Rör ut tomatpure och en buljongtärning och krydda med salt och peppar i färsröran.
När skalen varit inne i en kvart, fyll dem med röran. Lägg på god ost. In i ugnen en kvart till....
Gott gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar