måndag 17 maj 2010

Uppe vid taket

Inatt hittade jag Elton uppe vid taklisten här i lägenheten. Eller list och list, det finns ingen list. Men i skarven mellan tak och vägg, ja ni förstår.
Där satt han och flinade åt mig när jag hittade honom.
Först kunde jag för mitt liv inte förstå hur han kommit dit, då det inte fanns nåt att klättra på. ingen pall framdragen, inget bord eller lådor... ingenting.
Men så insåg jag att det var tapetserat på tvären istället för som vanligt på höjden liksom.
Han klättrade på tapetskarvarna!

Eltons klättrande är numera så intensivt att det förföljer hans mamma även nattetid i drömmarna. och när jag vaknade imorse var jag tvungen att kolla tapeterna, för säkerhets skull.
Det är såklart inte tapetserat på tvären här i lägenheten. tack och lov. för hade det varit det, då hade det bara varit en tidsfråga innan han satt uppe i takskarven och flinade åt mig.

Det är jag säker på.

1 kommentar:

  1. Hmm... Klättra på väggarna fick just en helt annan innebörd

    SvaraRadera