torsdag 6 maj 2010

Nu kommer jag slå ihop bloggarna

Jag hade ju en ambition att ha en byggblogg och en vanlig vardagsblogg. Det gick sådär. Jag orkar inte ha två, tror jag.

Nu fortsätter jag här. Men kika gärna lite bakgrundshistoria i länken ovan, ni som inte hängt med hela vägen.

Sen det senaste inlägget i byggbloggen har vi fått ritningarna, varit petiga och besvärliga människor. Gett bakläxa, och sänt tillbaka dem igen. Nu väntar vi på korrigeringarna.

Sen har vi varit på husvisning i ett hus nere på gatan dit vi ska flytta. Ett jättesnyggt enplanshus. Positivt överraskade. Vi spatserade även runt på vår tomt, bland mossbevuxna stenar, vitsippor och stenmuren (som alltså ska bevaras som naturtomt längst upp). Mysigt. Kommer bli bra.

Nästa steg blir att godkänna ritningarna. Att planera köket tillsammans med en som säljer kök. Som kan rita upp dem i datorn för oss så att vi lättare ska kunna se hur det blir i just vårt hus.

Vi ska också betala resterande belopp för tomten.

Sen söker vi bygglov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar