söndag 30 maj 2010

Lördags kväll - familjekväll

I lördags kväll var vi ute och åt gott på stan för att fira min kära mamma som fyllde jämnt.
Sigge var med, men Elton kunde tyvärr inte följa med, då det helt enkelt är påfrestande för nerverna att ha med det barnet ut på restaurang, för alla inblandade, om man säger så.......
Sigge och morfar målar på målarpappret som man fick på O´Learys. Maten var kanon! Alltid lika gott där - ett underskattat ställe när det kommer till matbiten tycker jag!!!!
Efter restaurang besöket åkte vi ut till Lindsdal och hämtade Elton och Clara och Sigge lekte en stund. Elton passade också på att testa kvaliten på stenplattorna som de lagt där ute. Det resulterade i blodvite om man säger så, så jag tror stenplattorna fick godkänt ;) Tack snälla Sofi för hjälpen, och tack Minna som också erbjöd sig! (det kommer fler tillfällen!)
Sen var det black-race i stan och Sigge som älskar att kolla på bilar var lyrisk när vi gick och kikade lite i kvälls-solen.
Avslutade med att slötitta på Eurovision efter att ha lagt barnen och jag tycker nog att Tysklands bidrag, som vann var att bra bidrag. Man blev glad av sången tycker jag! Och glad är det ju alltid trevligt att vara!

Vi kikar på black-race i stan och Sigge älskade att kolla på de olika bilarna! Elton satt nöjd och belåten i alla fall i två minuter på pappas axlar - alltid något! och inte illa för att vara Elton

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar