fredag 7 maj 2010

Dagens bästa konversation

Vi fick reklamtidning från McDonalds på posten idag. Man kunde rita teckningar och vinna biljetter till Kolmården bl a.

Sigge skulle måla sig tillsammans med en delfin, och man  skulle även berätta vad man skulle vilja lära delfinen om det var så att man var delfinskötare.

Sigge målar och berättar : "jag skulle lära den dansa, och hoppa på ett ben"

Sen säger han:

"jag målar mig och ett hav, mamma. Jag målar ingen delfin, jag är dålig på det."

När han målar sig själv börjar han med magen (en stor rund ring), ben (två streck från magen) ett huvud (rund ring igen), ögon, näsa, mun och armar.

Sen målar han en liten ring till i nedre delen av den stora mag-ringen.

"nu målar jag mag-knipet, mamma"

Jag frågar vad han menar med magknipet, vart det sitter på hans egna kropp.

Han pekar på naveln och säger

"här, mamma"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar