lördag 8 maj 2010

Outfits - Eltons mode


Nu när jag har en ny blogg där jag kan kategorisera mina inlägg, måste jag ju ha en kategori som heter outfits. Där jag visar upp modet i tajkon-familjen.
Jag har blivit inspirerad av FIA som alltid visar upp så fina kläder på sin lille söte Sid, (och som för övrigt skriver en väldigt välskriven blogg.)
Den här stilen som Elton har här är starkt inspirerad av 70-talet. Av en lantlig touch, till synes helt utan känsla för mode eller stil.
En tajkon-outfit ut i fingerspetsarna:
Äkta Stenmarksmössa, äkta vintage från 70-tal
Polarn-overall i gräslig turkos färg, äkta vintage från 70-tal
Trehjuling original från -78
En pappa i bakgrunden, original från -76
och så det lite mer moderna inslaget i bilden:
Ford Fiesta, pippigul, original från -87

1 kommentar: