onsdag 5 maj 2010

När Sigge planerar sitt kalas:

Förra året hade ju Sigge en Dora Utforskaren -tårta på sitt kalas:

Han vet nu att det inte så så länge tills han fyller år igen. Jag frågade honom vad han ville ha för tårta i år...

efter lite funderande kom svaret:

"jag vill ha Dora igen. Jag vill ha Dora hela livet mamma. Och så vill jag ha Nalle Puh och Musse Pigg-tårtor också."

jag kontrar (med tanke på att jag fick pula lite för att få ihop Doratårtan)

"men Sigge, du kan väl välja en figur, vi gör EN stor tårta!"

"nej mamma. vi kan göra EN tårta. Men då har vi Dora på den. Och Nalle Puh på sidan och så Musse Pigg under tårtan" " Och så sätter vi en födelsedags-mus på tårtan och så blåbär på sidan"

Ja, han har ju helt klart en bild för sig hur den ska se ut, födelsedagstårtan.

Men var hittar jag födelsedagsmusen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar