måndag 24 maj 2010

Elton "jackass" Olins nya trick

Eftersom jag, som jag skrivit tidigare, är inne i en period av minimalt med sömn, så måste man hitta på många olika sätt att hålla sig vaken.
Nu är klockan snart kvart över åtta på kvällen, jag har varit vaken sen ca kl 6-7 nångång i morse. Med undantag för en liten fem-minuters-powernap i förmiddags (under madrassen såklart så ingen såg mig) och en tiominuterslur i bilen på ölandsbron (då var säkert mamma så upptagen av att köra att hon säkert inte såg att jag vilade ögonen en stund;) )
Vi hade nämligen varit på djurparken på Öland från det du öppnade tills de stängde idag, och jag öste järnet bland söta getter, fula babianer och läskiga lejon.
Sen var jag ruggigt trött ikväll när hon skulle sätta mig stilla, fastbunden i matstolen med lite kvällsmat. Jag närapå somnade i stolen. Så hon la mig!!!!!!
Men gud nåde vad hon fick veta hur hon kränkte mig där och då, mamma. jag gastade och gal som besatt. Men sen lockade vällingen lite, och då drack jag, och den där vällingen kan ju vara lurig, så jag lurade möjligen till nån minut.
Men.............saved by the bell! eller vad det heter
Telefonen ringde, signalen väckte upp mig ur mitt förestående nederlag och jag fick nya krafter! (TACK pappa!)
Mamma försökte söva om, tji fick hon. Jag gastade och gol en timme, väckte upp storebror som velat lagt sig tidigt för att han var "trött" (haha, ingen skam i honom inte!)
Sen har jag hållit låda, ska ni veta.

Nu till tricket: en kul lek att leka med mamma för att inte somna.
BH-leken. hämta mammas bh som ligger i sovrummet. Lägg den på hennes huvud och skratta samtidigt som du högt skriker ditt senaste förvärvade behärskade ord : APA! (ett ord som du lärde efter att mamma tjatat om det minst hundra ggr idag på djurparken och pekar på alla möjliga slags varelser)
Både mamma och du skrattar!
Garanterat.
Sen tar du av BH:n igen. Och gör om det sådär 20-30 ggr i rad.
Glöm inte skrika APA lika entusiastiskt varje gång!
Kul.
Passar efter ett djurparksbesök, då du fått inspiration till ordet och mamma har färska minnesbilder av babianer och lemurer i sin trötta hjärna./Elton

1 kommentar: