söndag 14 augusti 2011

dag 19 – en låt från din favoritplatta

Min favvoplatta måste ju vara  nåt av Winnerbäcks album. Jag tror att det får bli Daugava från 2007 bara för att ett par av de allra finaste guldkornen finns där, även om jag kanske gillar Vatten Under Broarna eller Söndermarken mer som helhet.
Det går liksom inte att rangordna Winnerbäcks musik. Han skriver låtar för alla tillfällen. Vissa dagar vill man höra en låt, en annan dag någon helt annan. Han fångar alla känslor och har skrivit musik för alla tillfällen. Jag skulle ju tom låta mitt barn födas tills hans musik, hade jag tänkt och hade med mig cd-skivor upp till förlossningen när Elton skulle komma. Det var ingen jäkel som han få igång nån cd-spelare. Men det gick ju bra ändå.

Här är i alla fall en låt från albumet. En version av låten som var med i tv för lite sen tydligen ( har själv inte sett det). En alldeles fantastisk version av sången, som jag kan lyssna på om och om och om igen......


1 kommentar:

  1. Ojoj så bra! Jag blir nästan lite kär och är grymt nöjd över att jag ska se honom i Stockholm i oktober. LW-husguden!

    SvaraRadera